Helpdesk:

(085) 2100988
Digitale diensten voor de binnenvaart

Helpdesk:

(085) 2100988

Storingen of vragen over de WiFi hotspots?

Voor storingen of vragen over het functioneren van de WiFi hotspots kunt u van maandag t/m vrijdag tussen 08.00 en 17.00 uur contact opnemen met onze helpdesk:

Helpdesk:

(085) 2100988

Veel gestelde vragen

Moet ik in elke haven opnieuw inloggen met mijn WiFi-wachtwoord?

Nee. Als je één keer bent ingelogd, dan worden je gegevens automatisch herkend in iedere haven met een WiFi hotspot van Binnenvaartnet. Je hebt dan direct verbinding als je binnen het bereik bent van het WiFi-netwerk.

De haven waar ik het meest kom, heeft geen WiFi. Wanneer komt daar Binnenvaartnet?

Niet alle havens doen mee met Binnenvaartnet. We werken er hard aan om het aantal WiFi locaties uit te breiden. Havens die meedoen met Binnenvaartnet moeten zelf investeren. Niet iedere haven is hier toe bereid.

Hoe veilig is WiFi van Binnenvaartnet?

Het Wifi-netwerk van Binnenvaartnet is een veilig, besloten netwerk. Wel zichtbaar voor de buitenwereld, maar alleen toegankelijk voor geregistreerde gebruikers met de juiste inloggegegevens. De toegang tot het WiFi netwerk is laagdrempelig, net als bij openbare netwerken. Anders dan bij publieke WiFi-netwerken, zijn de gebruikers altijd bekend. Het Internet-verkeer wordt versleuteld voordat het door de lucht gaat. Hiermee zorgt BND er voor dat Internetactiviteiten niet zomaar afgeluisterd kunnen worden. Ook wordt voorkomen dat iemand anders zich gemakkelijk voordoet als “Binnenvaartnet Wifi-netwerk”. De persoonlijke inloggegevens zijn immers alleen bij de gebruiker en bij Binnenvaartnet bekend. De beveiliging van Binnenvaartnet WiFi is robuuster dan die van beveiligde WiFi-netwerken waarbij alle deelnemers eenzelfde sleutel gebruiken. Er is geen simpele en betaalbare methode om van buitenaf te zien of de abonnees van Binnenvaartnet Internetbankieren, e-mailen, skypen of downloaden. Ervaart u problemen met inloggen? Of is er plotseling “Binnenvaartnet WiFi” op plaatsen waar wij geen netwerk hebben? Aarzel dan niet en neem direct contact op met de helpdesk!

Ik ben het wachtwoord vergeten van 'Mijn Binnenvaartnet' – wat moet ik doen?

Ga naar de inlogpagina en klik op “wachtwoord vergeten”. Volg de instructies. Per email ontvang je als geregistreerde gebruiker een nieuw wachtwoord.

In de stuurhut heb ik wel WiFi, maar in de woning heb ik geen ontvangst. Hoe krijg ik daar ook WiFi?


Er zijn meerdere oplossingen denkbaar. Het staal aan boord belemmert een goede ontvangst. Soms helpt een extra antenne, soms een repeater, die het WiFi-signaal draadloos naar binnen uitstraalt. Onderaan de pagina Diensten vind u een brochure die u kunt downloaden. De brochure HAAL HET BESTE UIT JE VERBINDINGEN geeft uitleg en advies. Je kunt ook contact opnemen met onze nautische telecompartners 4COM, OceanSat of Autena Marine.

Op hoeveel apparaten kan ik tegelijkertijd WiFi gebruiken?

Per schip en abonnement kunnen 5 apparaten (smartphones, tablets en PC’s) Binnenvaartnet gebruiken met dezelfde login-gegevens.

Kan de buurman met mijn WiFi-wachtwoord op het Binnenvaartnet?

Ja dat kan, als je de buurman jouw toegangscodes geeft. Maar dat is niet verstandig. WiFi Hotspots van Binnenvaartnet kan als dienst alleen in de lucht gehouden worden met voldoende betalende gebruikers.

Welk BTW-nummer hoort bij de factuur van Binnenvaartnet?

Het BTW-nummer dat bij de factuur van Binnenvaartnet hoort is: NL850551560B01 (Dreamsolution B.V.). Dit nummer wordt ook vermeld op de factuur.

Hoe staat het met de privacy van mijn internetgebruik? Registreren jullie mijn surfgedrag?

Stichting Binnenvaart Netwerkdiensten bewaart geen internet-gegevens. Dus niet met wie je verbonden bent en niets over je surfgedrag. Wij kunnen deze informatie niet vastleggen en hebben ook geen bewaarplicht. Binnenvaartnet bewaart uitsluitend contactgegevens voor facturering en om je te informeren over onze activiteiten. Wij bieden een niet-commerciele dienst aan, Wifi in binnenhavens, ten behoeve van een besloten gebruikersgroep (schippers en watergebonden bedrijven). De dienst bestaat uit toegang tot het www. Binnenvaartnet is een particuliere netwerkaanbieder, geen Internetserviceprovider.

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Alleen via deze website kun je het abonnement opzeggen. Ga naar INLOGGEN => mijn Binnenvaartnet; ga naar MIJN PRODUCTEN => druk op de knop STOP. Plaats een vinkje bij „Ik weet zeker dat ik de dienst wil beëindigen” en druk nogmaals op de knop STOP.

Hoe vind ik mijn WiFi-wachtwoord?

Het WiFi wachtwoord voor je smartphone, tablet of computer kun je vinden op deze website. Ga naar INLOGGEN "Mijn Binnenvaartnet" => INLOGGEN. Je komt op de pagina "SHOP". Kies:"MIJN PRODUCTEN". Je komt op de pagina met abonnementsgegevens. Klik op: "WIFI WACHTWOORD" Je krijgt je Wifi wachtwoord te zien (15 cijfers en letters). Hiermee kun je inloggen op het Binnenvaartnet WiFi-netwerk.

Ik heb WiFi aangevraagd, maar ik krijg geen inlogcode - Wat moet ik doen?

Er is mogelijk iets misgegaan bij het bestellen. Controleer eerst of je abonnement is geregistreerd. Log in op "mijn Binnenvaartnet" => MIJN PRODUCTEN. Hier kun je je abonnementsgegevens nagaan. Als er staat: "Geen actieve diensten gevonden", dan is er nog geen WiFi abonnement afgesloten. klik op: SHOP en klik vervolgens op BESTELLEN, vul het formulier in en rond de bestelling af. Je krijgt vervolgens per email een link toegestuurd. Klik op de link en volg de instructies.

Welke apparatuur kan ik het beste aanschaffen?

Dit is afhankelijk van veel factoren. Onze adviezen zijn samengevat in de brochure 'Haal het beste uit je verbindingen', die u kunt downloaden op de pagina DIENSTEN. De brochure geeft een onafhankelijk overzicht van actuele mogelijkheden en oplossingen. Ook zijn suggesties voor apparatuur toegevoegd.

Facturatie & incasso

Dreamsolution B.V. incasseert namens Stichting Binnenvaart Netwerkdiensten.

Dreamsolution B.V.
Hooikade 13 - 2627 AB Delft
KvK 52684539 - BTW NL850551560B01
info@dreamsolution.nl
015-2129561 (alleen adminstratieve vragen)

Contact met BinnenvaartNet

Binnenvaart Netwerk Diensten en 4COM werken samen

16 Dec - Stichting Binnenvaart Netwerk Diensten (BND) en 4COM bundelen hun krachten bij het verbeteren van mobiele connectie voor binnenvaartondernemers. Vanmiddag tekenen voorzitter Ries Bode (BND) en directeur Paul van Utrecht (4COM) een overeenkomst tot samenwerking, die moet leiden tot zorgeloze beschikbaarheid van internet langs vaarwegen, in havens en op binnenvaartlocaties in Nederland. Als belangrijke leverancier van nautische telecommunicatie gaat 4COM Binnenvaartnet-WiFi aanbieden in combinatie met mobiele verbindingen via 3/ 4G. Beide partners zien WiFi als zinvol alternatief voor goedkoop datagebruik, ter aanvulling op bestaande 3/4G netwerken.

Lees verder